ستاره ای در شب

بَه بَه بـِه!!

Posted on: 10/02/2008

شکوفه ی به

مرّبا و چایی شکوفه ی من برای تقوییت ریه و رفع سر درد مفید است.

دانه ی من

لعاب من برای سوختگی پوست ، چه در آتش چه در آفتاب،مفید است و پوست را نرم می کند. اگر دانه های مرا در کمی آب خیس کنی، مدتی که ماند، لعاب می اندازد. این لعاب فایده ی دیگری هم دارد. اگر دچار سرفه های خشک و سوزش یا خشکیزبان و دهان شدی، می توانی از لعاب دانه ی من استفاده کنی.

برگ من

برگ من را اگر به صورت چای دم کنی و بخوری، برای گلو درد، سرفه و سرما خوردگی بسیار مفید است و از بی خوابی هم جلو گیری می کند.

طرز تهیه ی قهوه ی من

خواص: آرام بخش، خون ساز، ضد بی خوابی، ضد سرماخوردگی است.

1ـ به های زرد و رسیده را خوب بشوی، طوری که کرک های روی آن پاک شود.

2 ـ آن ها را با رنده ی ریز رنده کن و روی پارچه ای پهن کن.

3 ـآن هارا جلوی آفتاب قرار بده و روزی یک بار به هم بزن تا کاملا خشک شود.

4 ـ آن ها را در شیشه ی در دار قرار بده و در جای خشک نگهداری کن.

5 ـ مقداری از به ها را بردار و مثل تخمه بو بده.

6 ـ وقتی بویش در آمد آن رادر یک قوری آب جوش بگذار تا دم بکشد.

پایان

 

پاسخی بگذارید

پیام مدیر وبگاه

سلام ای نام تو بهترین سرآغاز بی نام تو نامه کی کنم باز این وبنامه دارای مطالب مختلفی است که می خواهم شما از آن لذت ببرید و خودم هم خوشم بیاید. امید وارم که شما از آن لذت ببرید.خداحافظ. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار یک حدیث از امام علی: تنهایی از همنشین بد بهتر است.
Image and video hosting by TinyPic

بهشون لطف داشتید

آمار وبلاگ

  • 8,230 بازدید ها

بیشترین لطف را داشتید

  • هیچکدام
